Forsikringsprisen 2021

Forsikringsprisen 2021 gikk til Roy Johansen. Prisen ble delt ut på Forsikringskonferansen som gikk av stabelen 13.april. Vi gratulerer!

I juryens begrunnelse heter det blant annet:

Juryen har valgt å tildele Forsikringsprisen til en person som har vært en aktiv pådriver for å dele kunnskap om personvernlovgivning i bransjen.

Prisvinneren har utgitt boken Behandling av kundeopplysninger i forsikring i 2019 som gir en grundig og integrert behandling både av sentrale regler i GDPR og av taushetspliktreglene i finansforetaksloven.

Boken behandler en rekke problemstillinger som reises når forsikringsselskaper behandler kundeopplysninger og blir benyttet som håndbok for arbeidet med personvern i en rekke selskaper.

Prisvinneren har i tillegg skrevet flere artikler blant annet i Nordisk Forsikringstidsskrift. Videre har han holdt en rekke foredrag med tilhørere på tvers av selskaper i bransjen. I nominasjonene fra mange medlemmer i foreningen trekkes særlig frem prisvinnerens evne til å formidle juridiske problemstillinger på en forståelig og pedagogisk måte

Prisvinneren har mer enn 25 års bred erfaring fra forsikring og har jobbet med de fleste forsikringsprodukter som finnes i Norge.

Vi gratulerer årets prisvinner: Roy Johansen, som til daglig er advokat i Frende Forsikring.