Medlemsmøter

Hvert år inviterer vi til 4 medlemsmøter hvor vi behandler emner av forsikringsmessig art ved foredrag eller diskusjoner. Møtene er et sted du kan lære mer om all slags forsikring, både om dagens produkter og regler og om nytt som er under planlegging av selskapene eller myndighetene. Du kan også knytte nye kontakter og utvikle ditt nettverk.

Tidligere møter:

Nedenfor finner du lenker til tidligere medlemsmøter med foilsett e.l. som er vist eller delt ut i forbindelse med møtene i 2013 og tidligere. Tilsvarende informasjon om møtene i 2014 og 2015 finner du på startsiden.

Møter i 2013

27.11.2013: Forsikringssvindel og personvern – hvor går grensen?
Hvordan kan vi bekjempe forsikringssvindel og samtidig ta vare på personvernet?

30. oktober 2013: Villere og våtere vær – hvem tar ansvaret?
Hvordan skal ansvaret for værrelaterte skader fordeles mellom forsikringsselskaper, samfunnet, kommunene?

Kveldens panel belyste spørsmålene ut fra flere synsvinkler før de besvarte spørsmål fra møteleder fagsjef  Tonje Westby i Finans Norge og fra salen. Her presentasjonene paneldeltakerne viste under sine innledninger:

24. april 2013: «Hvor går norsk skadeforsikring?»

Debatt med disse deltakerne: konserndirektør Martin Danielsen, Gjensidige Forsikring,  direktør næring Nils Ellefsen, Codan Forsikring og redaktør Elisabeth Realfsen, Finansportalen ledet av siviløkonom Hallgeir Kvadsheim. Her er lenke til presentasjonene som ble vist under innledningene til debattdeltakerne.

Innledning Martin Danielsen: Presentasjon Danielsen
Innledning Nils Ellefsen: Presentasjon Ellefsen
Innledning Elisabeth Realfsen: Presentasjon Realfsen

20. mars 2013: Års- og medlemsmøte

Møtet samlet rundt 100 deltakere. Årsmøtet godkjente årsberetning regnskap for 2012. Deretter var det valg, og som nye styremedlemmer ble valgt Jørn  Hammer, Gjensidige Forsikring og Wenche Martinussen, Storebrand (varamedlem). Hege Hodnesdal fra Storebrand og Bjørn Arnesen gikk ut av styret ved denne korsveien.
Etter dette har styret følgende medlemmer:

Styreleder: Leif Osland, Finans Norge
Nestleder: Vegard Stenersen, SpareBank1 Livsforsikring
Styremedlem: Jørn Hammer, Gjensidige Forsikring
Styremedlem: Marit Lorentzen-Lund, Virke forsikring
Styremedlem: Linda Nilsen Methi, KLP
Styremedlem: Kåre Ulvin

Varamedlem: Vibeke Gilde, Finanstilsynet
Varamedlem: Wenche Martinussen, Storebrand

Etter årsmøtet var det debatt om temaet: Framtidas offentlige tjenestepensjoner med innledning ved fagsjef Hilde Nordstoga i Steenberg & Plahte og deretter en interessant paneldebatt med direktør Cathrine Hellandsvik, KLP, rådmann Trond Lesjø, Gjøvik kommune, fagsjef Vidar Pedersen, AON og daglig leder Klemet Rønning-Aaby, LO Kommune i panelet. Debatten ble ledet av direktør Arve G. Myrvang, Storebrand Livsforsikring.

Du finner foilsettet Hilde Nordstoga viste i forbindelse med sin innledning her: Innledning 20. mars

————-