Nytt nummer av Nordisk Forsikringstidsskrift på bladets nettside

Hem

Denne utgaven, nr. 4/2012, inneholder 14 artikler om forsikringsfaglige og relaterte emner. Alle artiklene kan leses på www.nft.nu, der du også kan skrive dem ut eller sende dem til en venn. Her finner du også et søkbart arkiv over alle artikler i bladet fra og med 1992 til i dag.

I dette nummeret finner du bl.a. disse tre artiklene av norske forfattere:

Færre branndøde, men erstatningene øker av Stein Haakonsen, Finans Norge
54 personer er omkommet i branner i Norge fram til medio desember, melder Direktoratet for sivilt beredskap. Det betyr heldigvis en liten nedgang sammenliknet med samme tidspunkt i fjor, men tallet er høyere enn i 2012 og 2011. Samtidig øker de materielle brannskadeerstatningene for tredje år på rad. Klikk her for å lese denne artikkelen: http://www.nft.nu/nb/node/1906

Framtidas tjenestepensjon i Norge av Steinar Fuglevaag,Fagforbundet
Våren 2013 ble forfatteren tildelt et av våre jubileumsstipend. Dette er brukt til å besøke ulike aktører som er sentrale innenfor pensjonsområdet i Danmark og Nederland, både i forsikringsbransjen, bransjeorganisasjoner og fagforeninger. Klikk her for å lese denne artikkelen: http://www.nft.nu/nb/node/1908

Should one insure against employee dishonesty (or rather not)? av Johannes Brinkman, Handelshøyskolen BI
Insurance is among the most important institutions in present day society, as a provider of economic risk coverage and as a major player in financial markets. As all other profit and growth seeking business, insurance is risky and developing an appropriate frame of reference for insurance business ethics can be useful. In this paper, it is suggested to take a look at employees as insurable risks. Klikk her for å lese denne artikkelen: http://www.nft.nu/nb/node/1923

Consumer Insurance Fraud and Abuse: The Role of Customer Satisfaction av Johannes Brinkmann, Handelshøyskolen BI og William C. Lesch, The University of North Dakota
Initiated by ROFF, the BI Centre of risk and insurance research, an industry-academic insurance seminar was held at Handelshøyskolen BI in Oslo, during March, 2014. The purpose of the seminar was to address the relationship between customer satisfaction and the incidence of consumer insurance fraud and abuse (CIFA). Klikk her for å lese denne artikkelen: http://www.nft.nu/nb/node/1919

På www.nft.nu  finner du mer om disse og de øvrige ti artiklene i denne utgaven av NFT.