Medlemsmøte 26. april 2017 – Silver – hva nå?

26. april 2017

Vi inviterer til medlemsmøte i Den norske Forsikringsforening onsdag 26. april 2017 kl. 16.15 – ca. kl. 18.30 i møtesenteret KS Agenda i Haakon VIIs gate 9, Oslo – se:http://www.ksagenda.no/motesenter/.  Vi byr på mat fra kl. 16.15 og tid for mingling fram til møtet starter ca. kl. 16.45. Møterom blir «Nordkapp».

Medlemmer kan melde seg på medlemsmøtet her. Det er allerede over 100 påmeldte. Antall plasser er begrenset, så ikke vent for lenge med å melde deg på.

Er du ikke medlem i Forsikringsforeningen må du melde deg inn via skjemaet du finner her før du kan melde deg på møtet.

Fripoliseselskapet Silver ble som kjent satt under offentlig administrasjon 17. februar. Det er opprettet et administrasjonsstyre som har overtatt styringen av selskapet, og som har som oppgave å ivareta pensjonskundenes interesser og arbeide for at de kommer best mulig ut i forhold til de midler selskapet råder over. Administrasjonsstyret har bestemt at pensjoner som er under utbetaling fra Silver inntil videre skal reduseres med 50 prosent.

I medlemsmøtet vil leder for administrasjonsstyret, Sven Iver Steen, orientere om administrasjonsstyrets arbeid og den videre prosessen. Videre vil du få møte journalist Arne Thommesen, som blant annet har skrevet en rekke artikler om Silver i Dine Penger, fagsjef Vidar Pedersen, AON, som vil innlede om «Norsk tilpasning til EU-regelverk – enkelte karakteristikker ved norsk pensjonsbransje i et europeisk perspektiv i lys av Silver saken», og Per Klem, som er kunde i Silver.

Du vil møte følgende innledere i møtet:

• Leder for administrasjonsstyret, Sven Iver Steen, Arntzen de Besche
  • Journalist Arne Thommesen
  • Fagsjef Vidar Pedersen, AON
  • Per Klem, berørt kunde i Silver

Møteleder blir Fagdirektør Beate Fahre, AON

Her kan du lese mer om veien videre i Silver på Finans Norges nettsider.

Les intervju med Per Klem i DN (krever abonnement/innlogging).

Kommentarene er lukket