Dato: 15. oktober 2014

Medlemsmøte 15. oktober: Solvens II – til beste for kundene, men til hvilken pris?

Møtet onsdag 15. oktober 2014  samlet ca 85 medlemmerTema denne gangen var Solvens II, og vi spurte bl.a. om omfanget av regulering er rimelig – eller om næringen blir overregulert og ”overrapportert”, om konkurransen svekkes ved innføringen av Solvens II, om Solvens II begrenser mulighetene for nyetableringer i næringen, og om hvilke problemstillinger Solvens II reiser for skadeforsikringsselskapene. Møtet ble ledet av Head of corporate finance Fridtjof Berents fra Arctic Securities. Nedenfor finner du presentasjonene som ble vist av innlederne på møtet:

Spesialrådgiver Arild Kristiansen, Finanstilsynet – 141015 Kristiansen
I denne presentasjonen finner du også svar på spørsmål som ble sendt inn til innlederne på forhånd – se side 25 – 27 i presentasjonen.
Analytiker Tord Kopland Eid, DNB Skadeforsikring: 141015 Eid
Analytiker Nikola Heitmann, KLP: 141015 Heitmann